Alpha Hummer H1 Duramax
|2006 |Gebruikt|Camper|Diesel|Automaat|305 pk.
Alpha Hummer H1 Duramax
|2006 |Gebruikt|Camper|Diesel|Automaat|305 pk.
Verkocht
Aangeboden doorWorld Next Door Campermakelaar
Spuiweg 2
8243 PW Lelystad
8243 PW Lelystad
Overzicht
bouwjaar
2006
conditie
Gebruikt
opbouw
Camper
brandstof
Diesel
transmissie
Automaat
vermogen
305 pk.
Omschrijving Alpha Hummer H1 Duramax
HUMMER H1 ALPHA DURAMAX DIESEL SUV 305PK 224 Kw
Op verzoek aangeboden uit privé collectie van één van onze cliënten.
Collectors item; nummer 148 uit de serie van 729 stuks.
Volledig in nieuwstaat.
Grijs metallic, bj. 2006, 52.000 miles, Nederlands kenteken, rijb. B.
Vier zitplaatsen, 5 deuren, schadevrij verleden, niet rokers auto.
Automatische Transmissie 5 versnellingen, V 8 - 8 cylinder
4 x 4 aandrijving, ABS, cruisecontrol, keyless entry, 3 weg
systeem met BAS box radio /Cd / DVD speler met USB aansluiting,
bluetooth, touchscreen, handsfree bellen, navigatie systeem Europa
en Verenigde Staten, alarm moving Intelligence systeem klasse 4 en 5
met volgsysteem en start onderbreking, electrische verstelbaar buiten spiegels,
elektrische ramen, voorruit verwarming en dubbel glas,
airconditioning, achter en voor apart regelbaar, stoelverwarming
armsteunen, totaal deurvergrendeling, leder stuurwiel en versnellingspook
uitgevoerd in Alpha leder, 4 special made vloer matten met ALPHA logo,
extra lederen opbergzadeltassen met origineel ALPHA logo.
Gehele carrosserie binnenkant, incl deuren bekleed met Dynamat Xtreme
Xeon verlichting, Led mistlampen, binnenverlichting in Led, Led dag rijverlichting,
Bullbar met warn lier , afneembare Trekhaak, rvs uitlaat, achteruitrijd camera,
getinte ramen, bekleding in rundleder ALPHA, licht metalen velgen met geluidsarme
terrein banden, zelf inflatable banden, CTIS systeem.
729 stuks van gemaakt
De Hummer H1 is een voertuig met vierwielaandrijving op basis van de M998 Humvee,
die is gemaakt door AM General. Het voertuig werd geproduceerd tussen 1992 en 2006
en was de eerste van wat de Hummer-lijn werd. Oorspronkelijk ontworpen uitsluitend
voor militair gebruik, werd het terreinvoertuig vrijgegeven aan de civiele markt als gevolg
van de marktvraag. Het was aanvankelijk bekend als de "Hummer".
GM kocht de marketingrechten op de Hummer-naam en noemde het voertuig de Hummer H1.
In die tijd begon GM de Hummer H2 op de markt te brengen, die ook door AM General op een
gemodificeerd GMC 2500HD-chassis werd gemonteerd. AM General bleef de H1 en Humvee bouwen in
zijn vestiging in Mishawaka, Indiana. GM stopte met het op de markt brengen van de H1 in het
modeljaar 2006, maar AM General ging door met de productie van de militaire Humvee-versies.
Oorspronkelijk uitgebracht op de civiele markt op 14 maart 1992, werd de Hummer H1 bekend van
de foto's gepubliceerd tijdens Operation Dessert Storm en de enthousiaste campagne van
acteur-politicus Arnold Schwarzenegger.
AM General kondigde aan dat 2006 het laatste modeljaar zou worden voor de Hummer H1,
waarbij de productie in juni 2006 zou worden afgebouwd vanwege een nieuwe emissiewet
voor voertuigen met dieselmotoren, die in 2007 van kracht werd. Het laatste modeljaar
2006 had de krachtigste motor en verbeterde brandstofefficiëntie-ongeveer
10 mpg-US (24 L / 100 km; 12 mpg-imp).
De Hummer H1 was verkrijgbaar in drie hoofdvarianten: een cabrioletachtige softtop,
een vierdeurs hardtop Sport Utility Truck en een "Alpha Wagon" carrosserieversie.
Minder bekende varianten waren een tweedeurs pick-up truck en een vierdeurs slantback,
die dezelfde carrosseriestijl van de Humvee deelt die in dienst is van het Amerikaanse leger.
De cabriolet / soft-top en de SUV-versie van het station waren de laatste types die
beschikbaar waren voor individuele consumenten. Op dit moment zijn er vijf motortypes en
drie soorten automatische transmissies te vinden in Hummer H1s. De gebruikelijke combinaties
van motor en automatische transmissie zijn:
6,2 L GM Diesel V8 / GM TH400 / 3L80 3-snelheden
6,5 L GM Diesel V8 / GM 4L80-E 4-speed
5,7 L Vortec 5700 benzine V8 TBI / GM 4L80-E 4-snelheden
6.5 L turbo GM Diesel V8 / GM 4L80-E 4-speed
6.6 L turbo Duramax LLY V8 turbo Diesel / Allison 1000 5-speed (modeljaar 2006)
De Hummer H1 deelt enkele gemeenschappelijke aandrijflijnonderdelen met de HMMWV.
Deze omvatten remmen, assen, frame en grote carrosseriepanelen (kap, achterklep en kwart panelen)
worden gedeeld tussen de HMMWV en Hummer H1. Alle H1's en HMMWV's werden geproduceerd op
dezelfde assemblagelijn; waarvan civiele H1's vervolgens werden geschilderd en afgewerkt in een
apart gebouw tegenover de parkeerplaats.
De H1-modellen zijn inherent stabiel vanwege hun brede spoor. Ze kunnen 30 inch (76 cm)
water doorwaden en een stap van 22 inch (56 cm) beklimmen. De vrije bodemafstand van 16
inch (41 cm) wordt mogelijk gemaakt door componenten van de aandrijflijn binnen een kanaal
in de centrale ruimte tussen de linker en rechter stoelen te steken. Ze hebben hoge
invalshoek / uitwijkhoek van 72 / 37,5 graden. De meeste H1's zijn uitgerust met een centraal
bandinflatiesysteem (CTIS), waarmee de bestuurder met één druk op de knop de bandenspanning kan
verhogen of verlagen, omdat lagere bandenspanningen meer geschikt zijn voor off-road en hogere
bandenspanningen wenselijk op de weg.
Hummer H1's hebben andere ongebruikelijke kenmerken, zoals binnenboord remmen en
portaaltandwielen die de aandrijfassen van de aandrijflijn een hogere plaatsing geven,
voor een betere bodemvrijheid. De radiator is hoog, schuin over de motor op een naar voren
scharnierende motorkap. De luchtinlaat is hoog gemonteerd, waardoor de H1 water van het middelste
niveau kan bereiken. In plaats van eenvoudige runflat-banden, zijn magnesium-aluminiumlegering of
rubberen inserts een optionele functie voor runflat-vermogen.
Opties waren lederen stoelen, een lierkit en treeplanken.
Hummer H1
De "Alpha" was een uitgebreid opnieuw ontworpen H1 die was uitgerust met GM's Duramax Diesel en
5-speed Allison-transmissie.
De vorige turbodieselmotor leed aan trage verkoop; gebrek aan kracht was een van de redenen
voor klantresistentie. In 2002 nam AM General CEO Jim Armor het idee om de H1 aan Bob Lutz en de
GM Luxury Vehicle-commissie te hechten. GM keurde al snel het gebruik van hun Duramax / Allison
aandrijflijn voor de H1 goed. Dit zou de voortzetting van de H1 ondersteunen; het zou ook een
update betekenen in termen van vermogen, koppel, verfijning en het vermogen om aan de zware
EPA-emissienormen van 2004 te voldoen.
Aangeboden uit privé collectie van één van onze cliënten.
Collectors item; nummer 148 uit de serie van 729 stuks.
Volledig in nieuwstaat.
Prijs: € 189.000-
Op verzoek aangeboden uit privé collectie van één van onze cliënten.
Collectors item; nummer 148 uit de serie van 729 stuks.
Volledig in nieuwstaat.
Grijs metallic, bj. 2006, 52.000 miles, Nederlands kenteken, rijb. B.
Vier zitplaatsen, 5 deuren, schadevrij verleden, niet rokers auto.
Automatische Transmissie 5 versnellingen, V 8 - 8 cylinder
4 x 4 aandrijving, ABS, cruisecontrol, keyless entry, 3 weg
systeem met BAS box radio /Cd / DVD speler met USB aansluiting,
bluetooth, touchscreen, handsfree bellen, navigatie systeem Europa
en Verenigde Staten, alarm moving Intelligence systeem klasse 4 en 5
met volgsysteem en start onderbreking, electrische verstelbaar buiten spiegels,
elektrische ramen, voorruit verwarming en dubbel glas,
airconditioning, achter en voor apart regelbaar, stoelverwarming
armsteunen, totaal deurvergrendeling, leder stuurwiel en versnellingspook
uitgevoerd in Alpha leder, 4 special made vloer matten met ALPHA logo,
extra lederen opbergzadeltassen met origineel ALPHA logo.
Gehele carrosserie binnenkant, incl deuren bekleed met Dynamat Xtreme
Xeon verlichting, Led mistlampen, binnenverlichting in Led, Led dag rijverlichting,
Bullbar met warn lier , afneembare Trekhaak, rvs uitlaat, achteruitrijd camera,
getinte ramen, bekleding in rundleder ALPHA, licht metalen velgen met geluidsarme
terrein banden, zelf inflatable banden, CTIS systeem.
729 stuks van gemaakt
De Hummer H1 is een voertuig met vierwielaandrijving op basis van de M998 Humvee,
die is gemaakt door AM General. Het voertuig werd geproduceerd tussen 1992 en 2006
en was de eerste van wat de Hummer-lijn werd. Oorspronkelijk ontworpen uitsluitend
voor militair gebruik, werd het terreinvoertuig vrijgegeven aan de civiele markt als gevolg
van de marktvraag. Het was aanvankelijk bekend als de "Hummer".
GM kocht de marketingrechten op de Hummer-naam en noemde het voertuig de Hummer H1.
In die tijd begon GM de Hummer H2 op de markt te brengen, die ook door AM General op een
gemodificeerd GMC 2500HD-chassis werd gemonteerd. AM General bleef de H1 en Humvee bouwen in
zijn vestiging in Mishawaka, Indiana. GM stopte met het op de markt brengen van de H1 in het
modeljaar 2006, maar AM General ging door met de productie van de militaire Humvee-versies.
Oorspronkelijk uitgebracht op de civiele markt op 14 maart 1992, werd de Hummer H1 bekend van
de foto's gepubliceerd tijdens Operation Dessert Storm en de enthousiaste campagne van
acteur-politicus Arnold Schwarzenegger.
AM General kondigde aan dat 2006 het laatste modeljaar zou worden voor de Hummer H1,
waarbij de productie in juni 2006 zou worden afgebouwd vanwege een nieuwe emissiewet
voor voertuigen met dieselmotoren, die in 2007 van kracht werd. Het laatste modeljaar
2006 had de krachtigste motor en verbeterde brandstofefficiëntie-ongeveer
10 mpg-US (24 L / 100 km; 12 mpg-imp).
De Hummer H1 was verkrijgbaar in drie hoofdvarianten: een cabrioletachtige softtop,
een vierdeurs hardtop Sport Utility Truck en een "Alpha Wagon" carrosserieversie.
Minder bekende varianten waren een tweedeurs pick-up truck en een vierdeurs slantback,
die dezelfde carrosseriestijl van de Humvee deelt die in dienst is van het Amerikaanse leger.
De cabriolet / soft-top en de SUV-versie van het station waren de laatste types die
beschikbaar waren voor individuele consumenten. Op dit moment zijn er vijf motortypes en
drie soorten automatische transmissies te vinden in Hummer H1s. De gebruikelijke combinaties
van motor en automatische transmissie zijn:
6,2 L GM Diesel V8 / GM TH400 / 3L80 3-snelheden
6,5 L GM Diesel V8 / GM 4L80-E 4-speed
5,7 L Vortec 5700 benzine V8 TBI / GM 4L80-E 4-snelheden
6.5 L turbo GM Diesel V8 / GM 4L80-E 4-speed
6.6 L turbo Duramax LLY V8 turbo Diesel / Allison 1000 5-speed (modeljaar 2006)
De Hummer H1 deelt enkele gemeenschappelijke aandrijflijnonderdelen met de HMMWV.
Deze omvatten remmen, assen, frame en grote carrosseriepanelen (kap, achterklep en kwart panelen)
worden gedeeld tussen de HMMWV en Hummer H1. Alle H1's en HMMWV's werden geproduceerd op
dezelfde assemblagelijn; waarvan civiele H1's vervolgens werden geschilderd en afgewerkt in een
apart gebouw tegenover de parkeerplaats.
De H1-modellen zijn inherent stabiel vanwege hun brede spoor. Ze kunnen 30 inch (76 cm)
water doorwaden en een stap van 22 inch (56 cm) beklimmen. De vrije bodemafstand van 16
inch (41 cm) wordt mogelijk gemaakt door componenten van de aandrijflijn binnen een kanaal
in de centrale ruimte tussen de linker en rechter stoelen te steken. Ze hebben hoge
invalshoek / uitwijkhoek van 72 / 37,5 graden. De meeste H1's zijn uitgerust met een centraal
bandinflatiesysteem (CTIS), waarmee de bestuurder met één druk op de knop de bandenspanning kan
verhogen of verlagen, omdat lagere bandenspanningen meer geschikt zijn voor off-road en hogere
bandenspanningen wenselijk op de weg.
Hummer H1's hebben andere ongebruikelijke kenmerken, zoals binnenboord remmen en
portaaltandwielen die de aandrijfassen van de aandrijflijn een hogere plaatsing geven,
voor een betere bodemvrijheid. De radiator is hoog, schuin over de motor op een naar voren
scharnierende motorkap. De luchtinlaat is hoog gemonteerd, waardoor de H1 water van het middelste
niveau kan bereiken. In plaats van eenvoudige runflat-banden, zijn magnesium-aluminiumlegering of
rubberen inserts een optionele functie voor runflat-vermogen.
Opties waren lederen stoelen, een lierkit en treeplanken.
Hummer H1
De "Alpha" was een uitgebreid opnieuw ontworpen H1 die was uitgerust met GM's Duramax Diesel en
5-speed Allison-transmissie.
De vorige turbodieselmotor leed aan trage verkoop; gebrek aan kracht was een van de redenen
voor klantresistentie. In 2002 nam AM General CEO Jim Armor het idee om de H1 aan Bob Lutz en de
GM Luxury Vehicle-commissie te hechten. GM keurde al snel het gebruik van hun Duramax / Allison
aandrijflijn voor de H1 goed. Dit zou de voortzetting van de H1 ondersteunen; het zou ook een
update betekenen in termen van vermogen, koppel, verfijning en het vermogen om aan de zware
EPA-emissienormen van 2004 te voldoen.
Aangeboden uit privé collectie van één van onze cliënten.
Collectors item; nummer 148 uit de serie van 729 stuks.
Volledig in nieuwstaat.
Prijs: € 189.000-
Specificaties
Algemeen
Bouwjaar
2006
Conditie
Gebruikt
Opbouw
Camper
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat
Vermogen
305 pk.
Euroklasse
4